Saturday, December 6, 2008

သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ (သို႔မဟုတ္) ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပိသုကာ

( ၁ )
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို အမ်ိဳးသားကဗ်ာဆရာႀကီးအျဖစ္ စာေပမွစတင္သိေသာ္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးပိသုကာ ဆရာႀကီးအျဖစ္ႏွင့္ ခ်စ္ကၽြမ္းခင္မင္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ေဒါင္း႗ီကာ၊ ေမ်ာက္႗ီကာ၊ စေသာ စာအုပ္မ်ားကို ေက်ာင္းေနစဥ္က ဖတ္ခဲ့ရ၍ သြက္လက္ေသာ ကာရန္ ျဖင့္ စကား႐ႊန္းရႊန္း၊ ဇ၀နဥာဏ္ရႊင္ရႊင္ ေရးသားသည့္ ဆရာႀကီး၏ ဟန္တို႔၌ စြဲၿငိခဲ့၏။ မစၥတာေမာင္မႈိင္း မွာေတာ္ပံု ၀တၳဳ၌ ကိုေပါ ညည္းပံုကို… `တမယားေသလွ်င္ တမယားေနစၿမဲေပမဲ့၊ စံလ်ားအေျခ ႏွစ္ပါးဂေဟၿမဲမယ့္သူရဲ႕၊ (အမယ္မင္း) မယားအ ေနရဲရမလားတဲ့လုိ႔၊ အလကား အေမကမဲမဲၿပီး (ခင္အံုရယ္) အဖြားေအက ဆဲမွာက တမႈပါ၊´ စေသာ လူ႔ သဘာ၀သ႐ုပ္ကို ေလးခ်ဳိးႀကီးျဖင့္ ခပ္႐ႊင္႐ႊင္ ေရးသားခဲ့၏။ လူခ်င္း စတင္ဆံုေတြ႕ဖူးသည္ကား စစ္မျဖစ္မွီေခတ္ တကၠသိုလ္သမဂၢ၌ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးမွဴးအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့စဥ္ကျဖစ္ေပ၏။ အမ်ဳိးသားေန႔၌ ညဘက္တြင္ တရားပြဲမ်ားခ်ေပးရာ တကၠသိုလ္သမဂၢတြင္ ဆရာႀကီး ေဟာေျပာၿပီးေနာက္ ေျမနီကုန္းတြင္ ဆက္စရာရွိသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ပင္ လိုက္ပို႔ေပးရ၏။ ဆရာႀကီးမွာ ထံုးေျခာက္ေရာင္ ခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ပု၀ါကို ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ ရစ္ပတ္ထားသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ဘယ္ေတာ့မွ မေပါင္း၊ လက္ႏွင့္ ကဗ်ာကရာ ရစ္ပတ္လိုက္သည္သာ ျဖစ္၏။ ေငြေရာင္ကဲ့သုိ႔ ျဖဴေဖြးေသာ ဆံစမ်ားမွာ ထံုးေျခာက္ေရာင္ထက္မွ သြယ္ရရယ္က်ေန၏။ ႏႈတ္ခမ္းေမြးျဖဴျဖဴ မွာဇရာ၏ အမွတ္အသားျဖစ္ေသာ္လည္း ျပံဳးၾကည္ရႊင္ျပေသာ မ်က္လံုးအၾကည့္မွာ ခိုင္မာေလးနက္ျခင္း အေရာင္ျဖင့္ ေတာက္ပေနသည္။ စကားေျပာလိုက္ေသာအခါ ေခတ္မွီေသာသေဘာမ်ားက္ုိ ၾကားရလိမ့္ မည္။ လူငယ္ကဲ့သို႔ တက္ႂကြပ်ဳိလြင္ျခင္းကို ေတြ႕ရွိရလိမ့္မည္။ ကားေပၚတြင္ ဗဟန္းေကာလိပ္ေခတ္ကို တတြတ္တြတ္ေျပာျပရာ နားေထာင္၍ေကာင္းလွ၏။ ထိုအခါက ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ေမြးစသာရွိေသး၏။ ဆရာႀကီး၏ ေရွးျဖစ္ေဟာင္းကို ျပန္ေျပာေနသည္မွာ အားရစရာ ေကာင္းလွသည္။ တခ်က္တခ်က္ ကြမ္းေသြးေထြးလိုက္ၿပီးေနာက္စကားကိုဆက္ျပန္၏။ `ဒီတုန္းကဆိုတာ ဆရာ့စိတ္ထဲမွာ တခါထဲ လူမ်ဳိးျခားအေႏွာင္အဖြဲ႔ကလြတ္ၿပီး ကိုယ့္မင္းကုိယ္ခ်င္း ဘ၀ကို သာ ေရာက္ေတာ့မလို စိတ္မာန္က တက္ေနတုန္းေပါ့…´ ကၽြန္ေတာ္က ၁၉၂၀ သပိတ္အေရးေတာ္ပံုမွ ေပါက္ဖြားလူးလြန္႔လာေသာ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ႀကီးကို စိတ္ကူးႏွင့္ မွန္းၾကည့္ေနခဲ့ရ၏။ အမ္-ေအ ေမာင္ႀကီးတုိ႔ အေၾကာင္းေရာက္ကာ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ႀကီး ပ်က္ရပံုကို ေျပျပေနျပန္၏။ `ဒို႔လြတ္လပ္ေရးဟာ မင္းတုိ႔လူငယ္ ေက်ာင္းသားေတြ လက္ထဲမွာရွိတယ္။ ေမာင္ေအာင္ဆန္းဟာလဲ လူ ေတာ္ကေလးကြဲ႕´ ဟုကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္သို႔ လွည့္ကာ ေျပာေနသည္။ ေမာ္ေတာ္ကားသည္ ေျမနီကုန္း အ၀ိုင္းႀကီးကို ပတ္လိုက္ေလၿပီ။ ဓာတ္မီးတိုင္မွ အလင္းေရာင္မ်ားေၾကာင့္ ဆရာႀကီး၏ မ်က္ႏွာမွာလင္းေနသည္။ ဆရာႀကီး၏ မ်က္လံုးတုိ႔မွာ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ မီးခုိးေရာင္ရွိေသာ္လည္း အၾကည့္၌ကား ထက္ျမက္လ်က္ပင္ရွိေသး၏။ ပင္နီအေပၚ ဖံုး အျဖဴထက္မွ ကြမ္း႐ိုးစင္း ပန္းေရာင္ႏုလံုခ်ည္ စေသာ ဗမာဆန္ေသာအေသြးမွာ ဆရာႀကီး၏ဟန္ပန္ႏွင့္ ပဏၰာရေန၏။ ယခုေခတ္တြင္ ႏိုင္ငံျခားအေငြ႔အသက္မပါ၊ ဗမာဆန္ဆန္ အမ်ဳိးသားႀကီးတဦးကို ျပပါဆို လွ်င္ ဆရာႀကီးကို ျပရေပမည္။ စကားေျပာရာ၌ လက္ညိႇဳးကိုေထာင္ကာ ေခါင္းကိုငဲ့လ်က္ ေျဖးညင္းညင္သာစြာ ေျပာသည္။ အသံမွာ သိမ္ ေမြ႔သည္။ လူငယ္မ်ားကို ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္စြာဆက္ဆံသည္။ ဟာသရႊင္ရႊင္ႏွင့္ ေ၀ဖန္ေျပာေလ့ရွိသည္။ ဆရာ ႀကီးေျပာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ အၿမဲ ရယ္ေမာကာ ေနၾကရသည္။ သူ၏ ေလးခ်ဳိးကဗ်ာကဲ့သို႔ အၿမီးအေမာက္ မတည့္ေသာ လူေနမႈစနစ္၊ မမွန္ကန္ေသာ လူ႔သဘာ၀တုိ႔ိကိုု ဟာသျဖင့္ ျပက္ရယ္ ျပဳတတ္သည္။ ေျမနီကုန္း တရားပြဲလုပ္ေနရာ၌ ကားသည္ရပ္လိုက္သည္။ လက္ဦးေျပာသူမ်ားကား ေျပာလ်က္ပင္ရွိသည္။ ထိုညတြင္ ဆရာႀကီးသည္ တရား(၃) ပြဲ (၃) ေနရာ၌ ေဟာရမည္ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးသည္ ကားေပၚမွဆင္းၿပီး `ေအး ေအး ႀကိဳးစားၾကကြယ္။ မၾကာခင္ လြတ္လပ္ရမွာေပါ့´ ဟုဆုိကာ ေခါင္းတၿငိမ့္ၿငိမ့္ႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္ကာ ထြက္သြားသည္။ ဓာတ္ခြက္မွ ေဒါမာန္ပါပါႏွင့္ေျပာေနေသာ အမ်ဳိးသားေန႔လူထုတရားပြဲ ပရိသတ္ႀကီးထဲသို႔ တုိး၀င္သြား ေသာ ဆရာႀကီးကို လွမ္းျမင္ လိုက္ရသည္။ ထံုးေျခာက္ေရာင္ ေလ်ာ့ရဲရဲ ပ၀ါ၊ ပင္နီ၊ ပန္းႏုႏွင့္ အ.. ကြမ္း႐ိုးစင္း၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြးျဖဴျဖဴ၊ ကိုယ္ေန မတ္မတ္ ဖိုင့္ဖိုင့္၊ ဤသဏၭာန္မွာ ပဌမဦးဆံုး ေတြ႕ဖူးေသာ ဆရာႀကီး၏ ႐ုပ္သြင္ျဖစ္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ့မွာ လူထုႀကီးထဲသို႔ တုိး၀င္သြားေသာ ဆရာႀကီးအား အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရး၏ အမွတ္တံဆိပ္ အျဖစ္ ရင္တြင္း၌ စြဲလမ္း မွတ္သား ထားခဲ့ေပသည္။

0 comments: